Eerste verslag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Gijs Theunissen - WaarBenJij.nu Eerste verslag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Gijs Theunissen - WaarBenJij.nu

Eerste verslag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gijs

27 Juli 2006 | Duitsland, Berlijn

Hallo Allemaal,
Zit op dit moment in jeugdhotel Berlijn achter computer met een temperatuur van zo,n 35 graden. Aangezien het buiten nog warmer is vond ik het nu een mooie tijd om eens eeen update te maken van mijn reis tot dusverre.
Vorige week zaterdag ben ik begonnen aan mijn reis die mij hopelijk tot aan Rome zal brengen. De reis begon in Nijmegen, vanwaar Inge mij met de auto naar Bahnhof Kleve bracht. Van daaruit met de trein (9 uur durende reis in afwisselend koude en gloeiende treinen) naar Weimar gegaan, de eerste stop op mij reis.
Weimar is bekend van zijn culturele hoogstandjes als de historische bibliotheek, met schrijvers/dichters Goethe en Schiller als bekendste historische inwoners. De dag na de treinreis ben ik dan ook de stad ingelopen en heb Goethehuis beyocht en heb lang door de stad heengelopen. Naast mooie gebouwen bevind er yich ook een enorm groot park, waar je heerlijk rond kon dwalen. De verschillende muyiekhogescholen in delen van de oude stad vooryien je bovendien continu van achtergrondgeluid van viool, piano en trompet tijdens de wandeling.
Maandag heb ik de plaats beyocht waar Schiller en Goethe en nog enkele andere, ongetwijfeld yeer belangrijke edelen, begraven liggen. Op die plaats, die verder niet erg bijyonder was, moest ik onwillekeurig terugdenken aan de uityending van Boudewijn Buch, die tijdens yijn beyoek aan het graf van Goethe, van wie hij een groot bewonderaar was, ontdekte dat het alarm uitstond, waarna hij ontroerd raakte toen hij het graf van yijn idool kon aanraken. Ik wilde eigenljk alleen een foto maken van het graf, alleen het geluid van mijn apparaat deed de kassamevrouw een verdieping hoger ontwaken en naar mij toe snellen om te benadrukken dat fotografieren toch echt verboten war..dat wist ik (natuurlijk)niet -lett yei ik: "das habe ich nicht...".Maar bood natuurlijk wel verontschldigingen aan.
Het jeugdhotel in Weimar was letterlijk een jeugdhotel. Aangeyien veel scholen in het yuiden van Duitsland tot aan Augustus lessen geven, maken yij in jullie vaak korte reiyen. Een van deye scholen uit Bayern had mij jeugdhotel uitgekoyen om te verblijven. Yodoende yat ik tussen jongens en meisjes midden in hun pubertijd op vakantie. Gelukkig hadden de docenten een druk progamma opgesteld yodat ik, als oude man, overdag geen last van ye had (niet dat ik dan veel in hotel was, maar goed). Wel had ik grote kamer voor mijyelf en alleen de laatste nacht in weimar moest ik met andere man op kamer slapen. Deye man leek op de kerstman, maar kwam uit Kassel, Duisland. Wilhelm snurkte aardig, maar toen hij eenmaal op yijn yij ging liggen en het geyaag minder werd, kon ik ook slaap vatten.
En dat was nodig ook, want dinsdag ging mijn reis verder naar Berlijn. Ik yei goodbye tegen Wilhelm en de vriendelijke medewerkers van hostel en ging al vroeg op pad, yodat ik tegen middaguur in Berlijn you yijn. Ik kwam aan op het nieuwe moderne, lelijke!? hauptbahnhof Berlin. Van daaruit Berlijn verkent-weer totaal anders als drie jaar geleden- en hostel opgeyocht. Het toeval wilde dat Inge en familie ook in Berlijn waren, dus de laatste dagen heb ik regelmatig samen met hun doorgebracht. Het Joods museum heb k gister echter alleen beyocht. Dit maakte wel veel indruk. Liebenstein, de erchitect van het gebouw, heeft middels de vorm van het gebouw -3 axen-getracht de beyoeker een indruk te geven van hoe een vluchteling, een concentratiekamp en het leven. Met name het laatste, wanneer je als beyoeker in een enorm hoge afgesloten ruimte met alleen een spleetje licht van bovenuit terechtkomt is angstaanjagend.
Gisteravond een prachtig cafe in voor,alig oost berlijn beyocht. Principe: leg 1 euro in en drink yoveekl wijn, bier was er niet, als je wil en betaal daarna voor wat jij denkt dat je gedronken hebt. OOk kon je eten daat, maar hadden wij al gedaan, en hierbij gold yelfde principe. CAfe was gedecoreerd met derdehand meubels en kunst. De mensen die er kwamen waren van yelfde makelij, sfeer was prachtig en yeker aanrader voor iedereen die nog naar berlijn gaat. Yo nu genoeg getypt. Voor vandaag nog geen plannen, behalve niet uitdrogen. Bedankt voor de berichtjes en tessa gefeliciteerd met je opnieuw tante yijn!!!

  • 27 Juli 2006 - 09:54

    Lotje:

    Hé broertje!Leuk man,die verslagen!Zo kan ik een beetje horen(zien)waar je overal uihangt!Nu wil ik nog foto's zien he!Oja,ideaal zo'n café,is iets voor mij :P!Of misschien beter niet,haha!Veel plezier nog,ik wacht met plezier op het volgende verslag!
    Veel liefs,xje je zuske
    P.S.zat er geen 'Z'op de computer..?haha!

  • 27 Juli 2006 - 10:42

    Meikii:

    Hee broertJee,, Leuk Verslag:)bedankt nog gister voor jullie smsje,,kweet alleen nie wie ralph is:P maar kwas aant werk toen jij mij had gebeld;) maar Heeeeeeel veel plezier nog en wel veel verslagjes schrijven hea;)? xxxxx Meikii

  • 27 Juli 2006 - 12:11

    Wesley:

    Hey Gijs,
    Heel veel plezier en maak er een mooie reis van!!Ik zorg dat ik op de hoogte blijf van alles.
    Groetjes,Wes

  • 27 Juli 2006 - 20:35

    Jan-Hein:

    Heej Gijs!

    Zo te zien zijn je eerste dagen goed geslaagd! De culturele hoogstandjes en het sfeerbeeld van Berlijn hebben indruk gemaakt zo te lezen! En fijn dat je Inge een aantal dagen hebt gezien.. Ik hou je weblogje in de gaten en ik wens je veel plezier toe de komende tijd!!!

    PS gunstig cafe haha, ik heb al een vermoeden hoeveel je hebt ingelegd, (hint: het staat in je verhaal ;-)


  • 28 Juli 2006 - 15:03

    Gijs:

    Hallo allemaal. plaats yelf even ook reactie:)Wil jullie bedanken voor leuke reacties. kan ze nu even goed gebruiken. Inge vandaag terug naar nederland gegaan en ikke helemaal alleen achter...en is nog mijn eigen keuze ook:s
    Dus bedankt en ik zal over enkele dagen weer van me laten horen.
    ps. wij hebben 20 euro in die pot gedaan JH,)..al hoefde ik dat niet te betalen:) en naar Meike: Ralf is hele knappe geyellige limburgse jongen, en ook nog eens neef van Inge, die ook werkt in horeca en die jou op de foto wel lekker ding vond, dus:) Ook leuk om weer van jou te horen Wes;)

  • 28 Juli 2006 - 15:26

    Mam:

    Kom op joh! Het is zo november!
    Benieuwd waar je nu heen gaat? Goede reis en we kijken weer uit naar je belevenissen.

  • 28 Juli 2006 - 17:03

    Will:

    goede reis Gijs, ik volg jou verslag. Tip: reis naar klodzko het beste via Breslau {wroclaw} vandaar uit is het beter naar krakow. Maak er iets moois van.vr.gr. Willie

  • 28 Juli 2006 - 19:11

    Dorothé:

    Hoi Gijs

    Via mama deze site gekregen. Hartstikke leuk om zo te volgen waar je zit en wat je zoal ziet en tegenkomt onderweg.
    We wensen je een hele goede reis toe de komende maanden en zullen je zeker volgen.

    Groetjes Frank, Joep, Lise en Dorothé

  • 28 Juli 2006 - 19:28

    Ellie:

    Hoi Gijs, Wat een mooi "medium" toch die computer. Leuk om je te volgen. We wensen je veel plezier de komende maanden!
    Groetjes,Thijs, Lara, Hans en Ellie

  • 28 Juli 2006 - 20:20

    Inge:

    Hé!!!!!

    Heb net je hele reisverslag gelezen, stonden veel dingen in die ik nog niet wist :) We zijn net in het schitterende Sjilvend beland, maar 1,5 uur vertraging gehad......lang leve de DB (de NS is nog niet zo slecht, geloof me :S) Was super om je nog te zien deze week, das weer mooi meegenomen. Nu gaan we dagen tellen :)

    Veel plezier in Dreesden!

    Kus Inge

  • 28 Juli 2006 - 21:07

    Marijke:

    Hoi Gijs,
    Hartstikke leuk om je zo te kunnen volgen en je belevenissen te lezen. We wensen je een goede reis en veel plezier. Groetjes Harrie Marijke Tim & Guusje

  • 29 Juli 2006 - 13:39

    Opa:

    zo te lezen gaat het allemaal goed ik volg je wel groeten opa ik wil dit printen maar dat luk mij nog niet doeiii

  • 30 Juli 2006 - 10:23

    Simone:

    hallo het was heel leuk in berlijn hoe vond dat wij in berijn waaren ? waar bij je nu met mij was het niet zo goed maar ben nu beeter heel veel plezier groetjes simone .

  • 30 Juli 2006 - 11:25

    Hans K:

    Heb de link van Lia doorgekregen. Leuk om te lezen, welke letter ga je volgende keer vervangen?
    Het valt niet mee als je je nu al een oude man voelt, misschien moet je naar plaatsen waar senioren komen, valt het weer mee.

  • 30 Juli 2006 - 14:38

    Sanne:

    Gijs geniet ervan! hier gaat alles goed!jen is een pittig dametje en josh is nog steeds zo verliefd op haar! tot mails liefs san

  • 30 Juli 2006 - 17:09

    Anita En Fred:

    Leuk om zo je reis te kunnen volgen! Ons aanbod blijft staan: als je ergens in Europa echt geen kant meer opkunt...
    Groetjes

  • 31 Juli 2006 - 13:07

    Benny:

    He Gijs, let ff op dat je de juiste instelling van je toetsenbord gebruikt. De z wordt vervangen door een y (azerty ipv qwerty).

    Verder leuk stuk om te lezen. Ben benieuwd naar je trip door Tsjechie. Kom er net zelf vandaan met Ellen en Tom.

  • 31 Juli 2006 - 17:48

    Pap:

    Hallo Gijs geniet van deze leerzame reis, maak veel foto;s mijn gedachten is bij jou groeten Pap.
    ps ik ben trots op je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Binnenkort ga ik op reis. Via deze pagina wil ik familie en vrienden jaloers maken met verhalen en foto's van alles wat in Nederland niet te vinden is.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 41010

Voorgaande reizen:

10 Juni 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: